Hoppfilm

Igår somnade jag som vanligt på soffan till Morden i Midsomer, skulle sedan fortsätta sova när min sambo slängde in en dvd i spelaren. Hm, tänkte jag blir väl något japanskt igen (jag sover nämligen alltid till dem), men nej, en spansk rysare/drama var i antågande, och fasiken det var länge sedan jag skuttade och hoppade i soffan till en film, fick nästan bli tröstad av min sambo en gång.  Den heter på spanska Le Orfanato, eller The Orphanage. Handlar om en flicka som bott på barnhem och sedan köper huset för att bosätta sig med sin man och deras adopterade son för att ta hand om barn med särskilda behov. Sedan kan ni bara gissa vad som utspelar sig. Filemn var otroligt bra enligt mig, jag är ganska kräsen. Den var ganska oförutsägbar mot vad rysare brukar vara. Gå in på www.theorphanagemovie.com för en förhandstitt. Rekommenderas.

image19
(bild hämtad från http://forum.divxsweden.net/index.php?showtopic=22754)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0