Var tog sommaren vägen

Var tog sommaren vägen? hör jag kunderna säga på mitt jobb varje dag. Men vad då, den finns därute, även om den är regning, grå och med tunga moln. Tänk bara
- att gå i skogen när det regnat, den där härliga friska doften
 - att bada i en sjö mitt i regnet, en alldeles speciellt sorts frihet
 - att fiska när det regnar eller strax efter
- att se hur allt blir grönt av regnet
- att vakna på morgonen och höra regnet mot fönsterbrädan (mysigt)
- att då vända sig om mot sin älskling och mysa ett tag till och höra honom viska att han älskar dig.
- att ligga på soffan och titta på film och äta smågodis
- att sitta under verandataket och grilla med sina vänner
- att se sina barn plaska runt i pölarna med ett jätteleende i ansiktet och hjärtat svämmar över av kärlek
- att gå i t.ex en djurpark, fast det regnar, med töntiga regnkappor (inköpta i parken) på sig

Tänk vad mycket man kan glädjas åt fast det regnar och ingen sol finns...men här står jag på macken och ler mitt soliga leende mot alla besvikan semesterfirare, önskar jag fick göra något av det ovan men är fruktansvärt glad att jag har ett jobb att gå till .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0