Exa dag...

Idag tvingade jag mig upp ur sängen för att ta emot Sandra hemma hos mig. Vi har skrivit på vår exa2 och efter mycket stånk och stön och "- jag har ingen inspiration" (allt från mig givetvis) så kom jag igång och som vanligt när jag väl kommit igång så kan jag inte sluta. Sandra satt som vanligt och var ambitös som f-n och skrev och skrev men till slut kom jag ikapp. Fasiken Sandra vad vi är bra, nu är vi mer än halvvägs igenom exan (den ska lämnas in 7/1 så vi är stolta). Men mitt största problem är (då jag har svårt att göra något lagom någon gång) hur sjutton jag ska få plats på bara 5 sidor med hela tentan. Usch, kommer bli en svår nöt att knäcka.


Imorgon har min dotter genrep inför luciafirandet som hennes klass ska ut på på luciadagen och vi föräldrar har blivit inbjudna att titta på och fika lite. Eller rättare sagt, jag har bjudit in alla föräldrar med släkt och vänner för detta enda tillfälle att under lågstadiet att se ungarna i vita linnen. Hm, kom just på att det är nog enda gången, utöver när de sover som de ser ut som änglar.
I alla fall, en annan har ju blivit klassförälder och måste ju se till att ungarna får lite klirr i kassan, men det är inte lätt, man motarbetas av flera föräldrar som inte vill hjälpa till. Som tur är finns det en tre-fyra stycken som ställer upp. Klirret i kassan denna gång sker iform av en frivillig peng vid fikat imorgon.
Jag är själv stolt mamma till självaste lucian, det ska bli så spännande med tanke på att hon aldrig velat stå inför människor förr. Klockan tickar och spänningen stiger.

Har dessutom varit duktig, och har utöver tentaskrivning och bakning till lucia, även varit och simmat 60 x 25 m (1,5 km) idag. Min arma kropp blev lite öm men den har repat sig nu. Den är bara van vid step-up coh box annars så att röra på sig på detta sätt protesterade den vilt emot men det är så skööönt efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0