Jag bara hatar möss...

Jaha...då var de här igen då...mössen...med vintern kommer nämligen massor med möss till vårt hus. I fjol tog vi 12 st på två veckor, en hel liten familj. Nu har vi tagit två och skadat en den här veckan (hoppas de inte hunnit bli lika många i år). Idag när jag sklle ta upp ett papper som hamnat bakom sopkorgen så låg den där...en läskig liten sak som i måna ögon var enorm och jag skrek och skrek och sambon skrattade och skrattade (oftast hinner han ta bort dem innan jag hinner se dem).

Det var förra året som jag upptäckte min rädsla för möss då en liten parvel sprang runt i vårt badrum och jag vägrade släppa ut min sambo därifrån förrän han dödat den...helt förstörd var jag...de är så förbannat äckliga små varelser...vidriga och avskyvärda med sin långa läbbiga svans, sina små plirande ögon och snuskiga päls...och för att inte tala om allt otyg de tar sig för...
Det var jobbigt att upptäcka och erkänna mn rädsla då jag aldrig varit speciellt rädd för kryp och djur förr men sambon har ju roligt och det är väl tur att det roar någon i alla fall...:P

Nä...tacka vet jag mössen i askungen på julafton...de är söta (kanske för att de är tecknade).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0