Jul..jul...

Julen är årets bästa tid

 förväntan som byggs upp

barnens tindrande ögon och glada skratt

jag älskar att sitta där och se på mina älskade

de som skapats i min kropp och jag satt till världen

idag är de snälla, glada, förväntansfulla och lyckliga

ikväll är de trötta men fortfarande lyckliga


Jag minns min barndoms jular

de riktigt lyckliga julfirandena

vi var tillsammans, alla mina mostrar och morbröder

alla mina syskon

det snöade alltid när jag var liten

min moster gick alltid och köpte tidningen

och vi hade en tomte som under Lovikkavantarna

hade röda naglar


Jag älskar att vara med min familj

mina bröder som jag håller av över allt annat

mina skilda föräldrar som samsas under samma tak

för sina barn och barnbarns skull

jag älskar att få vara nära min sambo varje dag

men just under julen är han särskilt vacker, särskilt fantastisk


Att ingen av oss behöver vara ensamma i juletid

de julhelger när någon av oss saknas går mitt hjärta itu

jag fordrar er alla här för att julen ska bli total

för att julen ska kännas levande och nära


All den förtvivlan och smärta som lever inom mig

som ett förkastligt djur

tar under julen andrum och låter mig få själslugn

en sinnesro som jag annars bara tror lever bortom denna tillvaro

julen är magisk och förstod jag inte bättre

skulle jag alltjämt tro på tomten


Och så börjar åter väntan om efter en ny magisk jul


Kommentarer
Postat av: sandra

kram.
och jag saknar dig nu.

2007-12-29 @ 08:30:41
URL: http://ettkilominus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0