Lucia...

Nu vaknen och glädjens! Lucia är här,
och natten mot morgon sig vänder.
De skimrande ljusen i kronan hon bär,
och hoppet i hjärtat hon tänder.

Välkommen, du midvinterns strålande mö,
du tröstande budbärarinna!
Se livet, som höljes av frost och av snö, 
skall seger ånya dock vinna.

Välkommen, välkommen på nytt i vårt hus,
du ljusbrud, som natten betvingar
och tänder i mörkret en strimma av ljus
och hoppet och glädjen oss bringar!

(S. Hallström; E. Aulén)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Luciamorgon och alla föräldrar är på diverser inhysningar för barn och ler när de ser sina telingar som tomtar, lucior, tärnor, stjärngossar osv...
Själv fick jag äran igår (som jag berättat tidigare) att se min tös som lucia i sin klass...hon var ju självklart söt som socker. Och jätteduktigt. J-kla korten blev asdåliga, hoppas filmen blev bättre.
Fika efteråt med föräldrar och släkt....de skulle skänka en slant till klasskassan för fika men det hade inte blivit mycket om inte någon hade skrivit att "minst 20 kr var" skulle skänkas på en skylt. Och som vanligt gick alla klassföräldrarna hem utan att hjälpa till med undanplockning....tack till Tanjas barn som hjälptte mig att torka borden och ett superstort TACK till Johanna (som inte ens har ett barn eller barnbarn i klassen) och som är min vän som hjälpte till med allt efteråt....puss på dig

Så idag sitter jag här ensam (barnen hos sin pappa och sambon sover) och äter lussebulle sen igår....och väntar på Sandra som är på dagis med sina barn....

Idag ska vi ha rollspel i skolan...usch gillar inte sånt...men sista dagen i skolan för min del...nästa vecka blir jag hemma med min son efter operation...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Barnbarn? De hoppas jag verkligen att jag inte har än.. haha.. Klart att jag hjälper dig, stumpis!

2007-12-13 @ 19:04:21
URL: http://sweetlittleme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0