8 år

Så var det dags, alldeles strax...typ om en timme och tio minuter fyller min lilla son 8 år. Min egen lilla Valentin (fast det döptes han inte till), han höll sig inne ända tills han tyckte att mamma skulle ha en alla hjärtans dag present, så 52 minuter över 00.00 kom han.
De senaste dagarna har jag hört; - mamma, berätta hur det var när jag och Felicia (syrran) föddes.
Och mamma berättar om och om igen. Och ungarna skrattar så de kiknar, för de har ju en mamma som får allt att låta roligt, och visst, det var roligt då och det är roligt nu. Imorgon bitti kommer han ligga i spänd förväntan och lyssna efter ljuden av familjens fötter utanför hans dörr. Kanske kommer han, som jag själv gjorde när jag var liten, låtsassova. Som vanligt kommer han att bli hemskt bortskämd, men vad gör det, de fyller ju bara år en gång om året och 8 år en gång i livet. Jag har pysslat och fixat med presenter, kort och sent ikväll bakade jag en kaka som han kan ta med till skolan. På lördag är det dags för kalas, och eftersom mina barn har den snällaste mamman i världen så får han givetvis bjuda hela klassen. Underbart med ca 20 st vilddjur här i två timmar, men det går det också, bara han har roligt. Goa Sandra kommer på fredag och hjälper mig att baka tårtor.

Hm, jag har glömt ballongerna till imorgon bitti, de som ska hänga i köket, jag får fixa det innan vi väcker honom imorgon...om jag inte är vaken inatt...mår inte så bra så min mage kanske inte tillåter sömn...vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0