Jasså

Igår (måndag) var en underbar dag, trots för lite sömn (tre timmar) och heldag i skolan (segt), men vad gör sånt, fåglarna kvittrade som om våren var här och mina ungar kom hem efter en vecka av saknad. Och den här veckan fyller min lilla killa åtta år och kommer snart tycka att mamma är larvig när hon vill kramas. Men å så duktiga de är alla mina barn, två egna och ett bonus, lillkillen har verkligen kommit igång med matten och läsningen efter mycket tragglande och sen har han börjat spela pingis. Han hade fått en tidig födelsedagspresent av sin pappa, vilket var ett pingisracket, han är så stolt, sover nästan med det brevid sig. Min lilla tjej, snart 10 år, har äntligen lärt sig nians tabell utantill, hämtar alltid sin lillebror och ser till att han kommer hem, fixar inför frukosten på morgonen och ruskar liv i sin mamma. Och sen mitt bonusbarn, det största av dem tre, snart 12 år, går till skolan (han har ganska långt) själv, fixar sina läxor, innebandyträningar och matcher. Det är skönt när de blir stora men mammas hjärta värker när hon tänker på hur fort tiden går.

Var till skolan en kortis idag, ca 2 timmar, helt i onödan. Vi gick igenom sånt som vi redan läst förra terminen, men visst är det nyttig med lite extra ibland. Jag fick i alla fall åka bil hela vägen med snälla Anna, Tack så mycket Anna!

Sen kom jag på att jag har lek och lär lektionerna i Västerås nästa vecka och Sandra, min älskade Sandra, har det vecka 9 och det resulterar i att vi inte ses på ca två veckor. SNYFT!!!

Kommentarer
Postat av: sandra

jag hatar muppen som gjorde såhär.
"ni kan samåka ändå" - my ass.

2008-02-13 @ 07:36:23
URL: http://ettkilominus.blogg.se
Postat av: Anna B

"Finns det hjärterum så finns det stjärterum" Som min mamma brukar säga :-)

2008-02-13 @ 14:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0