Man kan ju undra

Igår skulle jag vara en duktig sambo och tanka bilen men se det gick inte riktigt som det var tänkt. Det är ju liksom meningen att bensinslangen ska placeras i hålet för bensintanken, handtaget ska hållas in och bensinen finner sin väg ner i tanken...eller inte...den här gången hann jag inte ens riktigt fram till hålet innan bensinen ville ut genom slangen och spolas över mig. Underbart tänkte ag varpå jag lade ner hela tankgrejen och åkte hem (hann nästan förgiftas av ångorna från mina kläder i bilen). Min kära sambo sa att det är bara att tvätta, det försvinner...eller inte (igen), jag har nu tvättat hela kittet med min outfit (byxor, som också var bland de få par jag kan ha just nu, strumpor, bh, tröja och jacka) men nog f-n finns lukten kvar. Idag har jag letat med ljus och lykta efter något medel som kan neutralisera bensinlukt men det var ju dömt att misslyckas det också. Nu verkar det i alla fall endast vara jackan som är luktig fortfarande...pust.

som grädde på moset gjorde jag till min sallad idag en god vinegrätt som, när jag skulle ställa in den i kylen, helt plötsligt fick för sig att istället lägga sig på golvet. Helt underbart (igen), fram med trasa och vatten och en hel radda med olämpliga ord. Efter detta tänkte jag mig en kopp kaffe och satte igång vår bryggare, men då visade det sig att kannan inte stått helt rätt och kaffet var nu över hela bänken istället...och i skåpet under bänken (för det rinner efter väggen ner i det), vilket är fyllt med matlådor. Så det var bara att plocka ut alla lådor och skölja av dem. Min kära vännina undrade hur jag kunde lyckas med allt hela tiden...inte vet jag, jag har väl haft tur helt enkelt, tänk vad tråkig både min och andras vardag vore utan mina tabbar...

Nu tänker jag i alla fall sätta mig i soffan och inte röra mig, då borde det inte hända något. Har inte bestämt mig för om jag vågar mig ur sängen imorgon och till skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0