skola igen

Igår var det åter dags att ta bilen till Kolbäck och tåget till Eskilstuna för att besöka högskolan och träffa alla mina klasskamrater igen. Har saknat deras galna påhitt och många skratt över julen. Igår var inget undantag, dagens diskussioner rörde sig om:

Foundation: bra och dåliga krämer och färger och hur krämen ska kunna matcha en kropp med brun-utan-sol vilket för personen i fråga ledde till frenetiskt gnuggande av kroppen för att få bort brun-utan-sol brännan.

Dålig ekonomi: allas ekonomi nu i januari efter alla julklapps- och julmatsinköp. Många låg på minus och jag själv är inget undantag, med 63 kr på kontot. Försöker med Sandras hjälp få till pendlandet med bil så att både hennes bensin och min räcker hela vägen till nästa fredag när barnbidraget kommer...tjohoo.

denna diskussion ledde i sin tur till...

...Toapapper: av någon outgrundlig andledning var toapapper det som det var kris med i många hem. Många var alternativen som forsade ur mina vänner på alternativ som kanske fanns i hemmet;  hushållspapper, ikeas servetter, duschen (isch, men visst, funkar inget annat så...)...problemet med hushållspapper var då enligt en viss person (inga namn nämnda) för strävt att torka sig med...hon har inte testat toapappret från min sambos jobb, vilket är en industri, det är tunnt och hårt så då håller man sig nästan från att gå på toa....haha

Sedan...

...lade Sandra och jag upp ytterligare en plan för lunchen torsdag och fredag denna vecka, oxå för att plånboken ekar tom...igår hade vi pasta med lite gurka, majs och tomater som vi gjort själva, på torsdag och fredag blir det varma koppen för det har Sandra hemma i skafferiet, vi tar till och med oss vatten och kaffe i termosar för att hålla kostnaden nere och snuva högskolans fik på lite pengar.

Dagens...

...föreläsning handlade om "hållbar utveckling och hållbart lärande" och var relativt intressant. Skrev 10 sidor i mitt block med anteckningar om detta samt måste skriva ut lite från Web-ct. Bra att ha inför tentan som ska in den 18 januari. Smet dock från sista tio minutrarna för att hinna med tåget hem utan att springa...är så jobbigt.

Kvällen...

...handlade om att trösta en jätteledsen son för att han skulle åka till pappa, sen ringde han igen från pappa och grät så mammas hjärta brast. Plockade lite med allt möjligt, skalade potatis och åkte och svettades på Step-up (men ooohhh, så skoj det var), till sambons x för att lämna hans sons grejor (han åkte oxå igår) men han hade som vanligt glömt hälften (sonen faktiskt) så det blev en till vända senare för hans pappa. Efter en välbehövlig dusch efter träningen blev jag serverad kallrökt lax (som vi köpt asbilligt) med kokt potatis och lite sillrester från julen, sen dråsade jag ner i sängen faktiskt och kollade på Outsiders, sambon gick till nattskiftet och jag sov...

Ganska skön dag....trots att sömnen natten innan bara blev 2,5 timmar...


Kommentarer
Postat av: Emma

Inga namn nämda ^^ Men idag blev jag många Lambirullar rikare.

2008-01-08 @ 15:59:51
URL: http://m0e.blogg.se
Postat av: sandra

tack för idag sötis :)

2008-01-08 @ 16:10:56
URL: http://ettkilominus.blogg.se
Postat av: Johanna

Haha! Jag hittade en hel packe Ikea-servetter i mitt skafferi!

2008-01-08 @ 21:28:46
URL: http://sweetlittleme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0