fortsättning bilen

jaha, igår (fredag) skulle min sambo laga vår bil. Han och hans far åker och köper en ny bensinpump men när de anländer hem ser de att de fått med sig fel pump så min sambos far (en ängel) åker in till stan igen och byter den. Under tiden är det meningen att min sambo ska börja skruva isär och ta bort den trasiga bensinpumpen, allt går ganska planenligt och jag ser endast rumpan på min sambo som ligger ihopkrupen i skuffen och skruvar. Jag sätter mig vid datorn och undrar varför min sambo vandrar fram och tillbaka till sin dator stup i kvarten, till sist stannar han utanför min dörr och säger "-du blir nog utan bil i helgen...!" Min första reaktion är att fråga vad det kostar att laga nästa grej eftersom jag förstår att något annat gått sönder. Miin sambo svarar att det nog inte finns att köpa men de ska försöka limma det. Ja, ja, det blir till att cykla och det gör väl inte så mycket men frågan är den samma som jag ställt mig så många gånger förr...varför händer det oss hela tiden??


Så nu får jag lita till mina klasskompisar och att jag får resa med dem hela tiden tills min egen pärla är lagad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0